Made in ?

مه 22, 2008

امروز صبح وقتی کارمو شرع کردم به یه  نکته ای پی بردم و اون اینکه نمیدونم چرا مذهب همه جای مردم ریشه دوونده مثلا وقتی به یکی میگی خدافظ برمیگرده میگه یا علی چه ارتباطی دارن نمیدونم شاید بر میگرده به تلوزیون مجریه وقتی میاد اخبار بگه اول از هم یه صلوات می فرسته و بعد اخبار رو شروع می کنه مگه محمد و خواندان پاکش خبر چین بودن نمیدونم . وبازم جای دیگه به طرف میگی آقا فردا عکست حاضره بیا ببر میگه انشا الله به امید خدا از نظر من اینا وقت خدا رو هم دارن تلف می کنن آخه شیشتا سه در چهار امید خدا نداره که مگه بچت مریضه . بگذریم حالا ما یه چیزی میگیم این رضا عظیمی اون نصفه ی مسلمونش خونش به جوش میاد حالا بیا درستش کن . البته من دیگه تو این وبلاگ قصد ندارم به تندی قبل سخن بگم ولی خوب به هر حال باید بگم تند و کند نداره . اونجا بودیم که مذهب تو مردم ریشه دوونده یعنی خودشون نتیجه ی یه حکومت مذهبی رو می بینن ولی بازم دست برنمیدارن . زمان جنگ رو میبینن که چه جوری جوونا رو میفرستادن روی مین اونارو به خودکشی تشویق می کردند و خلاصه یه کلید طلایی هم انداخته بودن گردنشون که مثلا کلید بهشته و من در جایی خوندم که 300.000 تا از این کلیدا ساخته بودن که خوب نشون میده قصد شون این بوده که همه ی این کلید هارو به شهدا بدن یعنی 300.000 شهید.  خوب بعد هم وقتی رو کلید اون پایین رو میبینی  نوشته مید این تایوان . یعنی کلید بهشتشون هم مید این تایوان بوده همونطور که دینشون مید این عربستانه تا حالا به فقر فرهنگی فکر کردید که چرا ما اینقد بی فرهنگیم از نظر من انسان مثل ماشین از بدنه چرخ و موتور و غیره تشکیل شده مغر انسان هم مثل موتور ماشین و وقتی روی موتور ماشین یا مغز تو بزنن مید این عربستان یا آلمان یا ایران خوب تو همونجایی میشی خواه رینگات اصل آلمانی باشه ولی وقتی فکرت یا همون متورت عربیه تو عربی . مثل ما که الان بدنمون ایرانیه و فکرمو عرب . این چیزیه که منو آزار میده . حالا با همه ی اینا شما ذهنیت مید این کجاست ؟

پی نوشت : بالینک کردن در ورد پرس مشکل دارم .

پی نوشت 2 : می خام برگه درباره خودم رو پر کنمرضا عظیمی نمیاد با من مصاحبه کنه ؟ 

13 Responses to “Made in ?”


  1. اون عكسي كه بالا گذاشتي عكس كيه؟ مال خودت كه نيست احيانا؟
    در مورد اينكه مردم ايران رو با مذهب قنداق كردن بات موافقم .. فقط فرقمون اينه كه تو دوست داري اينا از ريشه كنده بشه، من مي گم اينا خوبه اما نه براي مردمي مثل ما كه كار روز و شبشون دروغ و نزول خوري و كلاهبرداري و اين جور چيزاست … اگه مذهب واقعي وجود داشت كه از قبل اون ملت به معني واقعي كلمه آدم بودند اون موقع مي گفتيم بذار اين چيزاشم باشه، 4 تا منفعت داشته بذار 2 تا چيز رو مخ هم داشته باشه..اما الان اون منفعته كه نيست هيچ يه سري ضرر هم داره…پس اين وسط يا علي گفتن و انشاءالله و كربلا بازي چه معني ميده؟
    در مورد لينك هم دردت چيه تو؟ منو شيخ و لابدان رو كه لينك كردي، پس تونستي ديگه … ولي قسمت با حالش اينه كه دو تا ليست عين هم درست كردي ..يكي همين 1356 يكي هم پيوندها /. يكيش رو حذف كن اگه نمي خواي دو تا ليست جداگانه داشته باشي.
    در مورد مصاحبه هم بگو تا چه حد مي خواي ديتا بدي تا بدونم چه سوال هايي مي تونم بپرسم .
    + مال خودمه بابا
    +در مورد مردم و مذهب خوب مردم چه تقصیردارن مذهب تا همه جاشونو گرفته با این کتاب های حالیات المتقین و بهار الانوار (خوندیشون )مردم رو مخ تعتیل کردن .
    +لینکم که توضیح دادی دست درست جبران کنیم انشاالله 🙂
    +مصاحبه هم یکی مثل مال خودت .


  2. املا ی کلمه ارتباط غلط است. سطر سوم.
    بسار ممنونم درس شد .


  3. این توضیح وبلاگت رو هم عوض کن.دیگه حالا که اومدی پشیمونی فایده نداره.
    چشم ( اسمایل ترسیدن و لرزیدن صدا)

  4. نازنین Says:

    سلام دوست عزیز
    وبلاگ جدید مبارک…………در مورد مذهب هیچ حرفی ندارم بزنم چون ایده و عقیده ها متفاوت هستند……..ممنون که به من سر زدی
    موفق باشی
    ممنونم
    + در مورد مذهب من هم نظری نداشتن تا جاییکه ایده ها و عقاید گلوگاهم را فشرد منهم به مانند هر کس دیگری برای خلاصی اقدام نمودم .
    + از شما هم ممنونم که به من سر زدید .
    +پایدار باشید .


  5. سلام دوست عزیزم رستم جون!
    قبلا من صورتی رو برادرم در ورد پرس لقب داده بودم، حالا برای اینکه بی برادر نممونم تو برادر وردپرسی من 😉
    و اما در مورد ننوشتم، الان دارم یه مطللب آماده می کنم، اگه مطمئن شدم می ذامش 😉
    البته شاید هم جالب نباشه!
    به هر حال ببخش تگه چند روزی ننوشتم و جوابت رو نتونستم بدم. نگفتی به چه اسمی لینکت کنم ؟
    و اما در مورد ایم کلیدی که گفتی پست من هم شاید یه جورایی به این کلید ربط داشته باشه! این کامنت اخرت هم نصفه نیمه بود فکر کنم.
    و اما هدف تیورد پرس امیدوارم که یک تنه به قاضی نری و بتونی موفق باشی. چون رعایت انصاف و احترام به نظر دیگران مهمترین عامل زندگی در وبلاگستانه این طوری که من فهمیدم!
    راستی به نظر من جواب خواننده هات رو چرا نمی دی ؟ تو که توی وبلاگ قبلیت ارتباط خوبی داشتی با نظر دهنده ها ، هر چند که الان مطلب خاصی ننوشتی.
    به هر حال برا آرزوی موفقیت می کنم و خوشحال میشم که بتونم بهت کمکی بکنم و می تونی روی من حساب ویژه باز کنی 😉
    درود بر کاوه گیلانی من افتخار میکنم برادرت باشم . البته ما کجا صورتی کجا
    + به هر حال به حرفت گردن می نهیم و جواب کامنت ها رو میدهیم (من فکر کردم کار خزیه )
    +همیشه رو کمکت حساب میکنم برادر در مورد اسم هم من دوست داشتم رستم باشم ولی خز شد بعد به پشوتن فکر کردم 😉 ولی فعلا مسعود هستم تا اطلاع ثانوی .;)

  6. دلتنگ Says:

    سلام
    منو ببخش که بی دعوت اومدم….
    حرفات برام جالب بود با اینکه هیچ کدومش قبول ندارم….دید جالبی نسبت به مذهب داری……
    اصلا مذهبت چیه؟اصلا مذهبی داری؟
    سکولار هستی یا لاییک؟
    هر چی هستی دلت خیلی پره!
    تو دینو مذهبو تو کوچه و بازار دنبالش میگردی؟اگه اینکارو میکنی که خیلی اشتباه میکنی…….
    اول تو حقو از راه درستش بشناس بعد اهلش… نه که به مردم نگاه کنی بعد دنبال حق بگردی(حالا حق هرچی میخواد باشه….زرتشت باشه اسلام باشه یا بی دینی باشه….ولی اینو بدون که همه دینها از خاور میانه شروع شده به استثنا یکی دو دین یا بهتره بگم مکتب یا مسلک پس عرب و عجم بودن معنایی نداره در نوشته هات… اینو بگم من فارسم و عرب نیستم …گفتم که نکنه شبهه بشه)
    فعلا
    سلام غریبه ممنونم که بی دعوت اومدی و با اینکه بام مخالفی نظرتو گفتی
    البته به نظر من مهم نیست دین افراد چیه ولی مهمه که ذهنیت تهاجمی نداشته باشن اندیشه مهمه خدا انسان ها رو با دین به دنیا نیاورده و مذهب اکتسابیه و خرد رو به آدم هدیه داد
    +اابته من تو کوچه خیابون دنبال مذهب نیستم تاثیر مذهب رو تو کوچه خیابون میبینم .
    +من منظورم به تفکر ایرانی یا غیر ایرانی بود اینکه مذهب یا هر چیزی مثل اون تایین کنه انیدشت مال کجاست مطرح این از مذهب فراتر ولی خوب قبول دارم که مذهب قویتری عامل تاثیر گذار به اندیشه ست .
    پایدار باشی .


  7. اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هرچه عیب است از مسلمانی ماست! اسلام خودش مشکلی نداره، این آخوند ها خرابش کرده اند، اسلام ربطی به آخوند نداره، اینها برای خودشون همه چیز رو عوض کرده اند! حکومت جمهوری اسلامی یک حکومت اسلامی نیست!

    http://mortad.blogfa.com/post-6.aspx
    این دو گانه گویی توست وگرنه هرچی مشکله از خود ذات یه چیز منشا میگیره .

  8. شایگان Says:

    درود بر شما
    اول از همه لطف کنید و اون بالا بنویسید به فرموده سالومه شایگان:D

    حق انحصاری شایگان در ورد پرس مال منه 😉
    مرسی از این که به من سر زدی و نظرت رو هم گفتی.
    از این که میبینم همفکران من روز به روز بیشتر می شوند احساس شادمانی می کنم.
    در زمینه ی این پستت هم کاملا باهات موافقم، مثلا من یه دوست ارمنی دارم که هر وقت میرم خونه شون فوری همسرش میره و روسری سرش می کنه 😀

    میگم بابا تو که مسلمون نیستی این روسریت مال چیه؟
    میگه عادت کردیم 😥

    پاینده باشی
    جمله هم درست شد ما هرچی نوشتیم یکی اومد گیر داد 😉
    +واقعا منم از دیدن هم اندیشانم خوشحال میشم مثل شما و مردآویچ
    +در مورد اون دوست ارمنی هم نمیشه بهش خورده گرفت کار این فاشیتهای اسلامیه دیگه
    +بازم سر بزن رفیق.

  9. علي Says:

    سلام:
    اول قصد داشتم يك سري اراجيف بگم بعد تصميم گرفتم يك چيز بهتر بگم. يعني اولش فكر نمي‌كردم اراجيف باشن اما بعد نتيجه گرفتم كه اراجيف هستن. اما يك چيز بهتر:
    دقيق نمي‌دونم ريشه‌ي تفكر «خداي واحد» اولين بار از كون كي در اومده اما سقراط بزگترين مروج اين ايده است! بعدها كساني مثل افلاطون و ارسطو و موسي و عيسي و محمد و ابوبكر و…در هر دوره‌اي خيلي به اين تفكر كمك كردن اما تمام اين‌ها به شدت تحت تاثير سقراط بوده. حتي اگه مثلن محمد نمي‌دونسته سقراط كيه ولي غير مستقيم خط سقراط رو دنبال مي‌كرده!
    كمي از نظريات نيچه خوندم و ناجور درگيرم كرده. هي مي‌نويسم و پاك مي‌كنم!‌قاطي كردم. تو اون يكي وبلاگت دو صفحه‌اي نظر گذاشتم در مورد پست «بزرگداشت خيام»! بخونش!
    خوش باشي
    شما شکسته نفسی میکنی اراجیف کدومه حرفایی که ما نمی فهمیم اراجیف نیست
    +واقعا این سقراط هم عجب آدم … بوده بابا خدا رو از کجا در اوردی منم بهش اعتقاد ندارم بین خودمون بمونه ولی برای بازی کردن بد نیست بدرد میخوره این محمد هم از خودش حرفی نزده که حرفهای دیگران رو دنبال کرده .
    +اینو بهش میگن قاط فلسفی . خودمشون و لذت بردم وممنونم کتابهم دانلود کردم حتما میخونمش .


  10. اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هرچه عیب است از مسلمانی ماست! اسلام خودش مشکلی نداره، این آخوند ها خرابش کرده اند، اسلام ربطی به آخوند نداره، اینها برای خودشون همه چیز رو عوض کرده اند! حکومت جمهوری اسلامی یک حکومت اسلامی نیست!

    این یکی از رایج ترین سفسطه های رایچ در بین مسلمانان است. مسلمانان از تاریخ عملی دین خود فرار میکنند، زیرا این تاریخ به قدری وحشتناک و زشت است و این کارنامه بقدری سیاه است که آبرویی برای اسلام نمیگذارد.
    http://mortad.blogfa.com/post-6.aspx
    آهان این درسته در اولین نظرت کامل نگفته بودی .
    +گه الان اسلام آبرو هم داره ماکه ندیدیم .


  11. این یکی از رایج ترین سفسطه های رایچ در بین مسلمانان است. مسلمانان از تاریخ عملی دین خود فرار میکنند، زیرا این تاریخ به قدری وحشتناک و زشت است و این کارنامه بقدری سیاه است که آبرویی برای اسلام نمیگذارد. در 1400 سال گذشته هیچوقت و در هیچ یک از سرزمینهایی که مسلمانان در آنجا اکثریت بوده اند، اسلامگرایان نتوانسته اند یک نظام مردمسالار و انسان محور را پدید بیاورند که بتوانند به وجود آن افتخار کنند و آنرا نشانه ای از ایده آل خود بدانند. بلکه همواره اسلامگرایان شعار حکومت اسلامی را میدهند و بعد از اجرای قوانین غیر کاربردی و روشهای نابخردانه اسلامی مشاهده میکنند که گند به بار آورده اند، و بعد از آن ادعا میکنند که این اسلام نبوده است، اشکال از ما بوده است.

    http://mortad.blogfa.com/post-6.aspx
    پست بسیار جالبی از مرداویچ پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش خیلی جالبه .


  12. MAS گرامى بسيار سپاسگزارم كه اينقدر نسبت به من مهربانى٠ پيشنهاد ميكنم كه اين پستها را قبل از فيل_ تر شدن كپى و نگهدارى كنى٠ شايد كه بعدها لازم شود٠
    شما لطف داری . بله خیلی وقت کپی کردم عزیزم . ممنونم بعدا خوب روش کار میکنیم .

  13. ندا Says:

    راستش من باخوندن تمام این مطلب باز هم نفهمیدم ذهنیت شما مید این کجاست !!!
    راستی ذهنیت شما مید این کجاست ؟ 😉


پاسخی بگذارید

